جامجمآنلاين: نتايج يك تحقيق جديد اين گفته قديمي را كه خوردن يك سيب در روز شما را از پزشك دور ميكند، تاييد مينمايد.
به گزارش هلث دي، محققان دانشگاه كاليفرنيا دريافتهاند كه سيب سرشار از تركيباتي به نام فلاونوئيدهاست كه به جلوگيري از بيماريهاي ناتوانكننده سلولها مانند بيماري قلبي و سرطانهاي مربوط به من كمك ميكنند. در واقع اين تركيبات سلولها را در برابر التهاب حفظ ميكند.
مطالعات پيشين نيز نشان دادهاند كه فلاونوئيدها به صورت آنتي اكسيدان (آنزيمهايي كه راديكالهاي آزادي را كه به DNA صدمه ميزنند هدف ميگيرند) عمل ميكنند.
فلاونوئيدها معمولا در شكلات ، چاي سبز و ميوهها و سبزيجات يافت ميشوند.
براساس اين مطالعه تركيبات فوق در سيب هم موجودند و آب سيب از واكنشهايي كه منجر به آسيب يا مرگ سلولها در بدن ميشوند جلوگيري ميكند.