Chatrbaz.com
   [  Add to Bookmark  -  Make Home Page   ]


ads


گالری عکس

آخرین محصولات

آخرین محصولات

آخرین محصولات

آخرین محصولات

مطالب گذشته:

» قلعه‌نوعي: من با صفايي‌فراهاني وارد جنگ بحثي نشدم...
» ركود بي سابقه در بازار گوشی تلفن همراه تهران
» «بچه ننه» بعد از «رفيق بد»
» بعضي درمان‌ها مشكل را بدتر مي‌كنند
» من، دزد تعطيلاتم!
» فخر فروشی نوکیا با گوشی 310 هزار دلاری
» طرفداران سوسيس بخوانند
» اندر مزاياي ويتامين‌ها
» نقد و بررسي فيلم «آفسايد» در آمريكاي شمالي
» قاچاق بین المللی دختران در پرونده فوتبالیست های سرشناس ترکیه
» راه اندازي 26 سرويس رايگان مبتنی بر SMS
» ركوردشكني پيش‌فروش رمان جديد هري‌پاتر
» اعتیاد رایانه ای دو اورانگوتان
» آخرين شمار آلوده شدگان به HIV/ايدز
» رقابت داغ فضايي در قاره آسيا در راه است
» باكتري بيماري‌زا در انسان از بدن گربه‌هاي اهلي جدا شد
» فعاليت در كنار استخرهاي حاوي كلر ومشكلات ريوي
» خاك بازي روحيه را بهبود مي‌بخشد
» تناسب اندام، آرزوي انسانها
» هپاتيت از ايدز خطرناك تر است
» چگونه استرس بر قلب تاثیر می گذارد؟
» ردیابی آثار بخار آب در اتمسفر یک سیاره خارجی
» من هم دلیل پخش نشدن «قرارگاه مسکونی» را نمی دانم
» نگه داری حیوانات در منزل منجر به آلرژی می شود
» صادقي‌: آدرس باشگاه پرسپوليس را نمي‌دانم‌!
» غذاهایی که طعم سیگار را کم می کنند
» پسر چرب زبان 11 دختر تهرانی را با وعده ازدواج، بیهوش کرد
» چاي را با شير مخلوط نکنيد
» استقلال کاملا از آسیا حذف شد
» آغاز ثبت نام سيم كارت دولتي پس از خرداد امسال
» مصرف ماهي براي معالجه ميگرن موثر است
» جایزه 1میلیون دلاری جرج کلونی برای اثبات بی گناهیش
» وقتی توله خرس مشهور می شود
» دست داشتن جنیفر هادسون در جنایتی مرگبار
» آمار تلفات آنفلوانزاي مرغي در اندونزي به ‪ ۷۴‬تن رسيد
» گرده افشاني درختان در فصل بهار علائم حساسيت را تشديد مي‌كند
» دانشمندان در آستانه طراحي يك شنل نامريي‌كننده واقعي هستند
» مصرف سيب از بروز آسم در كودكان پيشگيري مي‌كند
» خودکشی دانش آموز چشم بادامی پس از تنبیه آموزگار
» بنزين ليتري 100 تومان از اول خرداد اعمال مي شود

چای ، نوشیدنی سالمتر از آب


ایسکایوزـ نوشیدن روزانه سه یا چهار فنجان چای به اندازه نوشیدن مقدار زیادی آب مفید است و حتی ممکن است مزایای بیشتری برای سلامتی به همراه داشته باشد.

به گزارش سرویس علمی پژوهشی ایسکانیوز به نقل از بی‌بی‌سی، مطالعاتی که در نشریه اروپایی تغذیه بالینی انجام گرفت، اعتقاد مرسوم را که چای باعث از دست رفتن آب می‌شود، رد کرد.
متخصصان تغذیه انگلیسی دریافتند چای نه تنها همانند آب باعث جایگزینی آب از دست رفته می‌گردد، بلکه از بدن در مقابل اختلالات قلبی و عروقی و برخی سرطان‌ها محافظت می‌کند.

متخصصان براین باورند که فلاوونویدها، ترکیبات کلیدی در چای هستند که باعث بهبود سلامتی می‌شوند.

فنجان چای سالم
این آنتی اکسیدان‌های چند فنوله در غذاها و گیاهان زیادی یافت می‌شوند که شامل برگ‌های چای می‌شوند و مانع از آسیب‌سلول‌ها می‌گردند.
دکتر کری راکستون متخصص تغذیه مرکز سلامت و همکارانش در دانشکده کینگ لندن بر روی مطالعات منتشر شده بر روی علایم موثر چای در سلامتی تحقیق کردند. آنها دلایل روشنی یافتند مبنی بر اینکه نوشیدن روزانه سه تا چهار فنجان چای خطر ابتلا به حملات قلبی را متوقف می‌کند. برخی مطالعات حاکی از این است که مصرف چای مانع بروز سرطان می‌شود. اگر چه این تاثیر چای کمتر پاسخ می‌دهد. اثرات مثبت دیگری که بر روی سلامت مشاهده شده شامل محافظت در مقابل پلاک دندانی و فاسد شدن دندان بعلاوه استحکام استخوان‌ها است.
دکتر راکستون می‌گوید: نوشیدن چای به نسبت بهتر از نوشیدن آب می‌شود. آب اساسا جایگزین مایعات بدن می‌شود، درحالی که چای جایگزین مایعات شده و نیز حاوی آنتی اکسیدان است بنابراین در عین حال دو کار را صورت می‌دهد.
جایگزین کردن آب
وی می‌گوید: این که چای باعث از دست رفتن آب می‌شود افسانه‌ای بیش نیست، تحقیقاتی که روی کافئین انجام شده حاکی از این مطلب است که دوز بالای کافئین باعث از دست رفتن آب می‌شود و همه افراد تصور می‌کنند تمام نوشیدنی‌های کافئین دار اینگونه هستند. ولی اگر حتی شما یک فنجان چای یا قهوه کاملا غلیظ میل کرده‌باشید، میزان خالصی مایع دریافت کرده‌اید.
وی افزود: همچنین یک فنجان چای حاوی فلوراید است که برای دندان‌ها مفیدمی‌باشد.
هیچ مدرکی مبنی بر اینکه مصرف چای برای سلامتی مضر است، وجود ندارد، با این وجود تحقیقات حاکی از این است که چای توانایی بدن در جذب آهن غذا را کاهش می‌دهد. بدین معنی که افرادی که در خطر ابتلا به آتمی هستند باید از مصرف چای در زمان‌های نزدیک صرف غذا خودداری کنند. تیم تحقیقی دکتر راکستون دریافتند که مصرف متعادل چای زیر سه فنجان در روز است.
وی گفت: نوشیدن چای بیشتر در افراد مسن مرسوم است، یعنی در میانگین سنی 40 سال. گاهی در افراد مسن 70 درصد از مایع ورودی به بدن‌ آنها از طریق چای تامین می‌شود. بنابراین این یک عامل خیلی مهم است.
کلر دیلامسون از موسسه تغذیه اسپانیا گفت: تحقیقات آزمایشگاهی تاثیر بالقوه‌ای که چای در سلامت می‌گذارد را ثابت کرده . این دلایل و مدارک بر روی انسان خیلی شدید نیست، بیشتر تحقیقات نیاز به کار دارند ولی اثرات مثبت قطعی بر روی سلامت از طرف پلی‌فنول‌ها به منظور کاهش خطر بیماری‌هایی چون اختلالات قلبی عروقی و سرطان‌ها وجود دارد. بر حسب مایع ورودی به بدن روزانه یک و نیم تا دو لیتر توصیه می‌کنیم و این میزان می‌تواند حاوی چای نیز باشد. چای باعث از دست دادن آب نمی‌شود. بلکه یک نوشیدنی سالم است.




Posted by niksalehi at August 29, 2006 07:31 PM
صفحه اصلی
مذهبی
ورزش
سینما
کودکان
گوشه و کنار جهان
پزشکی
آی تی و کامپیوتر
بانوان
تغذیه
خانواده
خبرهای جالب
سلامت
سرگرمی
عمومی

طالع بینی و فال

آموزش کامپیوتر
موتور جستجو
هواشناسی
جستجوی تصویر
سینما
عمومی
دانلود نرم افزار
کودکان
افزودن شعر شما
هاست و دومین
پر بیننده ها
آخرین عکسها
انواع مشاوره
خطای چشم
سینمای جهان
مدل کفش
طبیعت
دیجیتالی
ماشین
کیف زنانه
تصاویر ورزشی
ساختمان ها
موتور
حیوانات
تصاویر خنده دار
طلاوجواهر
سینما ی ایران
حوادث
معماری
الکترونیک
مد روز
ارتباط با ما
menu

رژیم و سلامت

رژیم سلامتی با سالادها

رژیم های لاغری

خواص دارویی میوه ها و سبزیها

پزشکی

همسران

دوران عقد

همسر خود را موش کنید

مات کردن خانواده همسر

سوالات زوجهای جوان

هدیه به زوجهای جوان

پندهای ازدواج

برخورد با آقايان

از همه جا،از همه طرف

سینما

خبرهای ویژه

حوادث جالب

سرگرمی

روز sms

فال وطالع بینی

خبرهای جالب

لطیفه

داستان هفته

سخن بزرگان

طنز

پند روز

بازیگر هفته

ورزشکار هفته

بلوغ و نوجوانی

بلوغ و جوش صورت

گالری عکس

عکس روز

طبیعت

خنده دار

حیوانات

گوناگون

خانه و خانه داری

خانه داری برای نوعروسان

رازهای موفقیت

تغییر کنید تا بهترین شوید

رویارویی با بحران

خوشبخت باشید

کلیدهای موفقیت

روزشمار آرامش

حرف روزانه ما با شما

زنان

درمان نازایی

سلامتی دوران بارداری

مردان

مردان

آرایش و زیبایی

زیبایی در زنان

قد بلند شوید

یوگای صورت

گیاهان آرایشی

خودشناسی

شخصیت شناسی با اعداد

تست روانشناسی

رازو نیاز

دعاهای مشکل گشا

عجائب امام زمان

عشقهاي پنهان

کودکان

تغذیه و رژیم غذایی کودکان

فرزند باهوش بخواهید

آشپزی کودکان

موبایل و کامپیوتر

برنامه های موبایل

دانلود نرم افزار

تالار موبایل

آگهی رایگان

آگهی رایگان شما

نیازمندیها : اتومبیل

نیازمندیها : املاک

نیازمندیها : خدمات

نیازمندیها : آموزش

نیازمندیها : لوازم

نیازمندیها : کامپیوتر

نیازمندیها : ارتباطات

نیازمندیها : بازار کار

نیازمندیها : صنعت

نیازمندیها : شخصی

ارتباط با ما

ارتباط با ما

تبلیغات شما
تبلیغات شما

پیوندها

نیک صالحی

نیک بازار

نیک دانلود

اینروزها

اینروز

درنا

دانستنی

آی آر پارت

مخصوص

تلاطم

ارگ ایران

فروشگاه تجریش

نیک نیوز

سایت روز

پارسی پیک

سینما تو ایران

سینما فور آی آر

سینما تو آی آر

تندرست

آی آر پارس

پذیرش تحصیلی

کنکور پارسی تست

online