دیابتی ها سیر بخورند

خانواده سبز- پژوهشگران ایرانی به دیابتی ها توصیه می کنند , سیر را در رژیم غذایی خود قرار دهند .
چند تن از دانش پژوهان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ,درمانی کاشان با درج مقاله ای در شماره اخیر نشریهگیاهان دارویی اعلام کردند که مصرف قرص سیر آثار درمانی خوبی دربیماران مبتلا به دیابت نوع دو دارد.
نتیجه بررسی اخیر این محققان درباره 50 بیمار مبتلا به دیابت نوع دو که به اختلالات چربی خون دچار هستند , بیانگر آن است که مصرف قرص سیر به میزان 900 میلی گرم در روز به مدت 6 هفته باعث کاهش کلسترول تام , کلسترول بدیا ای دی ال و فشار خون بیشینه از یکسو و افزایش کلسترول خوب یا اچ دی ال از سوی دیگر در این بیماران می شود .