| [ Add to Bookmark - Make Home Page ] |
|
|
شما در حال مرور آرشيو موضوعي تغذیه هستيد !
تاثير توت فرنگي در رشد حافظه [ June 14, 2007 ] هموطن-مصرف توت فرنگي باعث تقويت حافظه طولاني مدت مي شود . توت فرنگي سرشار از انتي اکسيدان است. انتي اکسيدان ماده اي شيميايي است که بدن را در برابر صدمات محافظت مي کند. اما هم ا کنون دانشمندان دريافته... ادامه ... خوردن سیب در دوران بارداری مانع ابتلا به آسم [ June 14, 2007 ] جام جم آنلاين: تحقیق نشان داد کودکان مادرانی که در دوران بارداری به اندازه کافی سیب می خورند ، کمتر از کودکان دیگر به تنگی نفس و آسم مبتلا می شوند. به گزارش پایگاه اینترنتی الرایه ، محققان با... ادامه ... استرس در اثر تغییر رژیم غذایی [ April 29, 2007 ] جام جم آنلاين: تغییر رژِیم غذایی برای از دست دادن وزن اضافی اغلب کار دشواری است. به گفته محققان ممکن است اتخاذ رژیم غذایی کم چرب به منظور کاهش وزن اثرات جسمی و روانی بر فرد اعمال کند و... ادامه ... طرفداران سوسيس بخوانند [ April 23, 2007 ] هموطن-شما هم گرفتار سرعت بالا و روابط پيچيده زندگي امروز شدهايد؟ شما هم در پيکنيکها خوراکيهاي آماده مثل سوسيس و کالباس و همبرگر را ترجيح ميدهيد؟ کيف بچهها را هم پر ميکنيد از نانهايي که لاي آن از اينجور... ادامه ... غذاهایی که طعم سیگار را کم می کنند [ April 13, 2007 ] جام جم آنلاين: می دانید وجه اشتراک یک برش پنیر ، یک لیوان آب ، و یک ظرف بروکلی چیست؟ به گزارش ساینس دیلی براساس تحقیقات جدید مصرف هریک از این مواد طعم سیگار را کاهش می دهد. همچنین... ادامه ... چاي را با شير مخلوط نکنيد [ April 13, 2007 ] جام جم:کساني که از نوشيدن چاي به همراه شير چشم پوشي کنند، سالم تر زندگي مي کنند. بوته چاي براي نخستين بار در چين و در حدود 5هزار سال پيش شناخته شد و بتدريج خواص درماني آن نيز کشف... ادامه ... مصرف ماهي براي معالجه ميگرن موثر است [ April 08, 2007 ] هموطن-مصرف انواع ماهي هاي درياي نوع چرب بر ارگانيزم بدن تاثير گذاشته و دردها را كاهش مي دهد. افرادي كه از ميگرن رنج مي برند بايد در جيره غذايي خود ماهي هاي دريايي نوع چرب مانند ساردين، ماهي آزاد،... ادامه ... توصيههاي يك متخصصتغذيه بههموطنان درآستانه سال نو [ March 19, 2007 ] يك متخصص تغذيه اظهار داشت: آجيل جزو دسته مواد غذايي مفيد است اما در صورت افراط در مصرف آن ميتواند مضر واقع شده و باعث ايجاد زمينه براي چاقي و افزايش وزن باشد. دكتر برليانت بزرگمهر متخصص تغذيه و... ادامه ... تاثیرات امگا3 در خلق وخو و مصرف ماهی سالمون [ March 14, 2007 ] ایسکانیوز : طبق مطالعات صورت گرفته در دانشگاه پترزبورگ، خوردن ماهی سالمون نه تنها برای قلب مفید است بلکه خلق و خوی شما را بهتر نیز می کند. به گزارش روز چهارشنبه گروه علمی فرهنگی ایسکانیوز به نقل از... ادامه ... مصرف نمك يددار قدرت يادگيري را بالا مي برد [ March 03, 2007 ] ایرنا-"يد" مادهمغذي مورد نياز براي زندگي است كه بايد بطور روزانه مصرف شود، حياتيترين نقش يد در بدن شركت در ساختمان هورمونهاي تيروييد است. هورمونهاي تيروييد در رشدوتكامل جسمي و عصبي،عملكرد طبيعي مغز و سيستم عصبي ، حفظ دماي... ادامه ... تأثير زردچوبه در روماتيسم مفصلي [ February 28, 2007 ] سلامت-يك بررسي جديد نشان ميدهد كه زردچوبه و مكملهاي غذايي آن ممكن است به پيشگيري و درمان برخي بيماريهاي استخواني كمك كنند. به گزارش يونايتدپرس يك بررسي بر روي حيوانات كه نتايج آن در شماره نوامبر "نشريه آرتريت و... ادامه ... ابتلا به سرطان سينه در زناني كه سويا مصرف ميكنند كمتر است [ February 27, 2007 ] استروژن نوعي هورمون زنانه است كه بدن انسان آن را به طور طبيعي توليد ميكند، فيتواستروژن ها يا ايزوفلاوونها موادي شبيه استروژن هستند كه درمواد غذايي نظير سويا، حبوبات و سبزيجات وجود دارند. دكتر نسرين عاقل فارماكوگنوزيست وعضوهيات علمي... ادامه ... خوردن سالاد قبل و بعد از غذا [ February 21, 2007 ] ایسکانیوز: محققان آمریکایی طی بررسیهای خود به این نتیجه دست یافتند که مصرف سالاد بعد و قبل از غذای اصلی، یکی از منابع اصلی ویتامینهای بدن به شمار میرود. به گزارش روز سهشنبه گروه علمی پژوهشی ایسکانیوز به نقل... ادامه ... خواص جدید لیموترش؟! [ February 21, 2007 ] ایسکانیوز : پژوهشگران ایتالیایی طی بررسیهای خود به خواص جدید لیموترش پی بردند. به گزارش روز سهشنبه گروه علمی پژوهشی ایسکانیوز به نقل از سایت Italian lifestyle، محققان با مطالعه چندین ساله خود بر روی لیموترش موفق شدند به... ادامه ... آب گيلاس براي آرتروز مفيد است [ February 12, 2007 ] هموطن سلام- آب گيلاس سرشار از آنتي اكسيدان و مواد موسوم به كارسيدان است كه ضد تورم است به شكلي كه كشتي گيراني كه روزانه دو تا سه ليوان آب گيلاس بنوشند كمتر دچار درد ماهيچه اي پس از... ادامه ... آيا به غذا اعتياد داريد؟ [ January 24, 2007 ] هموطن-گاهی از اوقات میبینید که نمی توانید جلوی خوردن چیزی را در خـــودتان بگیرید، به آن اعتیاد غذایی گفته می شود. اعــتیاد غـذایـــی در شکل ها و انواع مختلف وجود دارد کـه میـتـواند به چاقی بیش از حد، دیابت،... ادامه ... چای بر عمر افراد می افزاید [ January 22, 2007 ] خانواده سبز-چای از گذشته تا کنون نوشیدنی مورد علاقه بسیاری از مردم بوده است اما تاثیرات زیادی بر سلامت بدن نیز دارد که آن را فراگیر ساخته است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تایمز آنلاین ، در... ادامه ... انگور ، چربي خون را كاهش مي دهد [ January 20, 2007 ] جام جم آنلاين: تحقيق نشان داد خوردن انگور باعث كاهش مقدار چربي خون مي شود. به گزارش پايگاه اينترنتي الرايه، پزشكان گفتند كساني كه از افزايش كلسترول خون رنج مي برند، مقدار مناسبي انگور بخورند. آن ها افزودند: خوردن... ادامه ... پنج توصیه تغذیه ای برای زنان [ January 20, 2007 ] جام جم آنلاين: 1) دریافت آهن به میزان کافی زنان قبل از رسیدن به دوران یائسگی طی سیکل های قاعدگی آهن از دست می دهند و بنابراین گاهی دچار کمبود آهن می شوند. کم خونی فقر آهن در میان... ادامه ... ليموترش از كم خوني پيشگيري مي كند [ January 20, 2007 ] هموطن:متخصصان علم تغذيه استفاده از ليموترش را در رژيم غذايي روزانه براي پيشگيري از كم خوني موثر مي دانند . محققان و متخصصان رژيم غذايي بر اين باورند كه مصرف انواع مواد غذايي همراه ليموترش موجب جذب آهن موجود... ادامه ... |
رژیم و سلامت |